tirsdag den 15. juli 2014

Afrejse


Her er et sidste kort blogopslag fra Tianjin. For i dag er nemlig dagen, hvor de fleste af os fra holdet drager afsted ud i alle mulige afkroge af Kina efter at have sagt farvel til vores respektive klasser. Clara vil sammen med Ditte og Simon rejse mod Shanghai, mens jeg sammen med Eeva, Line og Marie vil tage med et tog mod Chengdu. Nu er Kina jo et stort land, så det betyder at for at komme til Chengdu, må vi først tilbringe 34 timer i et tog og er derfor først fremme torsdag middag.   Vi har dog købt stort ind og forsynet os med diverse bøger, spil og film så vi burde ikke komme til at kede os. Derudover har vi haft en del at se til på det seneste, så det bliver godt at få mulighed for at få sovet ud inden rundrejsen for alvor går i gang. Clara vil starte i Shanghai for derefter at tage til Hangzhou og Xiamen, inden vi mødes i Guilin og Yangshou. Derefter rejser hun rundt i Yunnan provinsen for til sidst at ende i Chengdu og Sichuan provinsen. 
Jeg starter som sagt i Chengdu, derefter sejler vi ned af Yangzi, tager derfra til Fenghuang og så Guilin og Yangshou. I Yangshou siger Line og jeg farvel til Eeva og Marie, som tager til Hong Kong. Vi vil fortsætte op til Xiamen, Hangzhou, Huangshan og til sidst Nanjing inden vi vender næsen hjem mod Tianjin og senere samme dag Beijings lufthavn. Jeg vil være hjemme i Danmark igen d. 15. august, mens Clara tager næsten et par uger mere og dermed først kommer hjem d. 27. august.
Clara har desværre ikke mulighed for at opdatere bloggen, men jeg håber på at kunne lægge lidt billeder herind, når nettet er til det. Hvis ikke så vil jeg sikkert gerne fortælle længe og meget, når vi ses hjemme i Danmark!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar